fascino-logo

Kwaliteitskoffie
uit eigen branderij

Fascino verkoopt kwaliteitskoffie uit eigen branderij, in het Limburgse Weert. Via hun Shopify webshop voorzien ras connoisseurs Lieke Hanssen en Bas Spierings hun particuliere en zakelijke klanten van vers gebrande en gemalen koffie, koffiebonen en complete koffieconcepten.

KLANT

Fascino

INDUSTRIE

Lifestyle, Food

TECHNOLOGIE

Shopify webshops

DIENST

Webshop migration
210719_fascino_s_highlight1

Services die we hebben geleverd

Migration

Store Development

UX/UI Design

Email Marketing

Drie keer is scheepsrecht

Eindelijk het juiste platform

Bij Code werken we vaak met klanten die overstappen van Magento naar Shopify: Veloretti en Rosefield bijvoorbeeld. Meestal zijn dat klanten die de end of life van Magento 1 aangrijpen om te replatformen. Maar Fascino is de eerste klant die wilde stoppen met Magento 2. Een primeur!

Mede-oprichter Lieke Hanssen vertelt: “Met Magento 1 hadden we eigenlijk niet echt grote problemen. Toen de end of life werd aangekondigd hebben we advies ingewonnen, en besloten om bij onze developer te blijven en te switchen naar Magento 2. Meteen doken er allemaal problemen op: allerlei features die in Magento 1 prima werkten konden (nog) niet in Magento 2, bij de relaunch lag de webshop er binnen een uur uit (een hel!), en bij elke security update, release of patch moest er van alles aangepast worden. In die anderhalf jaar dat we op Magento 2 draaiden waren we echt veel te veel geld kwijt aan ons platform.”

Toen de developer een stevige prijsinschatting gaf voor de volgende Magento release, kon Lieke niet anders dan re-platforming overwegen. “Daar had ik niet zoveel zin in, maar de omzet bleef gigantisch achter en we hoorden steeds van klanten dat er dingen niet werkten. En dat zijn dan de klanten die het melden, kun je nagaan hoeveel bezoekers gewoon weg klikten.”

Fascino homepage | Code

Lang verhaal kort

Lieke en zakenpartner Bas kwamen bij Shopify uit, een gesprek met Bob van Code gaf hen een goed gevoel, “en een paar maanden later was de nieuwe site er al!” Lieke vindt het een verademing, zowel Shopify als Code. “Bij Shopify heb je geen torenhoge onderhoudskosten en onverwachte releases die je bedrijfsvoering onvoorspelbaar maken. Je weet waar je iedere maand aan toe bent qua kosten, en houdt dus budget over voor dingen als marketing.” Ook over Code is ze erg te spreken: “Ik was onder de indruk van hun portfolio, en was aangenaam verrast dat hun kostenplaatje zo meeviel vergeleken met Magento developers! En hun hele manier van werken is beter: snel, super gestructureerd, strakke tijdlijn, en de Coders weten echt waar ze het over hebben.”

Fascino coffee | Code

Fascino’s klanten komen graag terug

En de omzet? Sinds de nieuwe webshop in maart 2020 online ging heeft Lieke de inkomsten met 25% zien stijgen. “Dat kan gedeeltelijk te maken hebben met Corona, maar evengoed! Zo’n 14% komt rechtstreeks uit Klaviyo, de e-mailmarketing die we samen met Code opgezet hebben. Daar is Code heel erg goed in natuurlijk.”

Wat vooral mooi is om te zien is dat het aantal terugkerende bezoekers sterk is toegenomen. De verhouding tussen terugkerende versus nieuwe bezoekers ligt de afgelopen maanden op 85/15. Terugkerende klanten zijn over het algemeen 5-25 keer goedkoper om te heractiveren dan het binnenhalen van een nieuwe klant. Een terugkerende klant is daarnaast vaak bereid voor een hoger bedrag te kopen en meer te kopen. En ook nog eens een goede referral voor nieuwe klanten!

Lees meer over de kracht van terugkerende klanten. In deze blog zoomen we in op hoe je aankoopfrequentie verhoogt.

Fascino coffee-roasting factory | Code
Fascino coffee | Code
Fascino package | code

Hulp nodig met Shopify? Bij ons zit je goed!