Logo_stoov


Stoov is klaar voor de toekomst met Shopify Plus

In 2014 bedacht Teun van Leijsen, oprichter van Stoov®, een draadloos, oplaadbaar warmtekussen waarmee het voor iedereen eenvoudig wordt om zichzelf op te warmen en energie te besparen. Na de launch in 2017 werd de start-up al snel een scale-up en inmiddels is Stoov met zijn Shopify Plus webshop marktleider in Europa. Met een omzetgroei in het buitenland van maar liefst 456% won Stoov in 2021 de CrossBorder award voor het snelstgroeiende Nederlandse merk in het buitenland.

KLANT

Stoov

INDUSTRIE

Home

TECHNOLOGIE

Shopify plus webshops

DIENST

Webshop migration
Stoov _ Code-1

Services die we hebben geleverd

Store building

Acceleration & Growth

UX/UI Design

Email Marketing

Internationalization

Stoov homepage | Code

Pionieren in een nieuwe markt

Pionier zijn in een nog niet bestaande markt: hoe doe je dat? Stoov heeft er ervaring mee. Oprichter Teun vertelt: “Je bent vooral bezig met mensen erop attenderen dat iets bestaat, met awareness bevorderen. Er is inmiddels veel vraag naar onze producten, maar tegelijkertijd is deze categorie nog volop in ontwikkeling. Als voorloper heb je daar veel invloed op: wij maken deze markt in feite.” 

De eerste zijn heeft als bijkomend voordeel dat je een groot deel van de markt kunt claimen voordat er concurrenten verschijnen. Door snel cross-border te groeien mikt Stoov erop een household name te worden die synoniem is voor warmte en comfort. Daarvoor zijn een overtuigende merkbeleving en een sterke online presence cruciaal. 

Stoov women with headphones and pillows | Code

Marktleider blijven met
Shopify Plus & Code

De constante keiharde groei zorgde ervoor dat Stoov tegen de grenzen van hun IT infrastructuur aanliep: om dat op te vangen, en om het bedrijf klaar te stomen voor nog meer groei, was een nieuw platform een must.

Guus, Head of Growth bij Stoov, vertelt: “We liepen echt tegen de grenzen van Lightspeed aan, ons vorige platform. Dat losten we dan op met wat trucs en kunstgrepen, maar aan de achterkant werd het een rommeltje. Het was moeilijk om andere systemen te koppelen aan Lightspeed: ze stonden allemaal los van elkaar, wat vaak dubbel werk opleverde.” Stoov ging op zoek naar een betere oplossing, en vond Shopify Plus.

Ook problemen met jouw e-commerce platform? In dit blog geven we vier redenen voor een platform switch en in dit blog delen we de vijf belangrijkste voordelen van een Shopify-webshop

Stoov products | Code

“Voor veel van de systemen die wij moeilijk gekoppeld kregen aan Lightspeed bestond wel een kant-en-klare integratie met Shopify, viel ons op. We zagen Shopify ook groter en groter worden, het zit continu bovenop de laatste ontwikkelingen in de e-commerce. Wij wilden het nieuwste en het beste D2C platform voor Stoov, waarmee we internationaal door konden groeien: dat was Shopify Plus.”  

Stoov koos voor een multistore-setup met Shopify Plus, volgens Code de beste manier om cross-border te verkopen. De multistore setup betekent dat het content-onderhoud wat meer werk is, maar ook veel overzichtelijker blijft en je de kans geeft om de gehele customer experience te lokaliseren. Voor Stoov gaf de toekomstbestendigheid ervan de doorslag. “Met deze opzet kunnen we voorsorteren op verdere groei: de structuur voor een nog grotere organisatie ligt er al.” 

Met hulp van Code integreerde het bedrijf daarnaast ook alle losse systemen tot één geheel. Teun: “We hebben nu een efficiënt, verbonden landschap van systemen: Gorgias, Klaviyo, Exact, onze fulfilment partner Montapacking zijn allemaal geïntegreerd met Shopify Plus.” In dit artikel gaan Gorgias en Stoov dieper in op hoe Stoov klanten insights onthult voor verbeterde UX en 10% kostenbesparing. 

Opgefrist design

Stoov besloot ook meteen hun branding een opfrisbeurt te geven, en schakelden daarvoor het Amsterdamse Bolden in. Zij leverden het design, Code werkte het uit. Teun was aangenaam verrast door de soepele samenwerking: “Code en Bolden zijn zo met elkaar verstrengeld, lossen dingen zo makkelijk onderling op dat je er weinig omkijken naar hebt. Allemaal heel leuke mensen die met je meedenken, de juiste tools aandragen en je merk echt naar boven tillen.” 

 

Voor Code was het project voor Stoov een favoriet. We bouwen altijd graag stores voor duurzame merken met producten die lief zijn voor onze planeet. En als het resultaat dan zo goed uitpakt is dat extra motiverend.

We zijn extreem trots om te kunnen delen dat de Stoov site een Honorable Mention heeft ontvangen van de Awwwards.

Wil jij ook voorsorteren op een leidende positie in jouw markt?