Bekijk website Start een project

Kwaliteitskoffie

Uit eigen branderij

Fascino verkoopt kwaliteitskoffie uit eigen branderij, in het Limburgse Weert. Via hun webshop voorzien ras connoisseurs Lieke Hanssen en Bas Spierings hun particuliere en zakelijke klanten van vers gebrande en gemalen koffie, koffiebonen en complete koffieconcepten.

Hun hele manier van werken is fantastisch: snel, super gestructureerd, strakke tijdlijn, en de CODErs weten echt waar ze het over hebben.

– Lieke Hanssen, Fascino

Window image widget

Drie keer is scheepsrecht

Eindelijk het juiste platform

Bij CODE werken we vaak met klanten die overstappen van Magento naar Shopify: Veloretti bijvoorbeeld, en Rosefield. Meestal zijn dat klanten die de end of life van Magento 1 aangrijpen om te replatformen. Maar Fascino is de eerste klant die wilde stoppen met Magento twéé. Een primeur!

Mede-oprichter Lieke Hanssen vertelt: “Met Magento 1 hadden we eigenlijk niet echt grote problemen. Toen de end of life werd aangekondigd hebben we advies ingewonnen, en besloten om bij onze developer te blijven en te switchen naar Magento 2. Meteen doken er allemaal problemen op: allerlei features die in Magento 1 prima werkten konden (nog) niet in Magento 2, bij de relaunch lag de webshop er binnen een uur uit (een hel!), en bij elke security update, release of patch moest er van alles aangepast worden. In die anderhalf jaar dat we op Magento 2 draaiden waren we echt veel te veel geld kwijt aan ons platform.”

Toen de developer een stevige prijsinschatting gaf voor de volgende Magento release, kon Lieke niet anders dan re-platforming overwegen. “Daar had ik niet zoveel zin in, maar de omzet bleef gigantisch achter en we hoorden steeds van klanten dat er dingen niet werkten. En dat zijn dan de klanten die het melden, kun je nagaan hoeveel bezoekers gewoon weg klikten.”

Lang verhaal kort: Lieke en zakenpartner Bas kwamen bij Shopify uit, een gesprek met Bob van CODE gaf hen een goed gevoel, “en een paar maanden later was de nieuwe site er al!” Lieke vindt het een verademing, zowel Shopify als CODE. “Bij Shopify heb je geen torenhoge onderhoudskosten en onverwachte releases die je bedrijfsvoering onvoorspelbaar maken. Je weet waar je iedere maand aan toe bent qua kosten, en houdt dus budget over voor dingen als marketing.” Ook over CODE is ze erg te spreken: “Ik was onder de indruk van hun portfolio, en was aangenaam verrast dat hun kostenplaatje zo meeviel vergeleken met Magento developers! En hun hele manier van werken is beter: snel, super gestructureerd, strakke tijdlijn, en de CODErs weten echt waar ze het over hebben.”

En de omzet? Sinds de nieuwe webshop half maart 2020 online ging heeft Lieke de inkomsten met 25% zien stijgen. “Dat kan gedeeltelijk te maken hebben met Corona, maar evengoed! Zo’n 14% komt rechtstreeks uit Klaviyo, de emailmarketing die we samen met CODE opgezet hebben. Daar is CODE heel erg goed in natuurlijk.”

Window image widget

Dit hebben we allemaal voor Fascino gedaan:

  • Webdesign helemaal opgefrist
  • Een productkiezer gebouwd waarin mensen kunnen zoeken op smaakvoorkeur, land van herkomst en manier van zetten
  • Migratie van data en klantenaccounts (inclusief spaarprogramma)
  • Klaviyo email marketing opgezet en ingericht: wordt op het moment steeds verder gepersonaliseerd. Enorme omzet boost!
  • Loyaliteitsprogramma geïntegreerd: zeker voor koffie biedt dit toegevoegde waarde, want het levert terugkerende klanten op. Lieke: “Het spaarsysteem is nu veel uitgebreider en gebruiksvriendelijker dan wat we hiervoor hadden.”
  • Reviews van JudgeMe geïntegreerd: klanten plaatsen foto’s van hun kopje koffie die Fascino rechtsreeks kan delen op social media.
  • Blog-functie geïntegreerd in de homepage
  • Facebook marketing opgestart

Kan jouw bedrijf ook wel een omzet boost gebruiken?

Neem contact op!