Logo_Black_Juniorandjunior

Dé webshop voor kinderbrillen van Europa met Code

Zoals de meeste succesvolle e-commerce merken is kinderbrillenmerk Junior & Junior ontstaan uit frustratie. De compagnon van co-founder Marieke Kolleman heeft 3 kids waarvan er 2 een bril hebben.

KLANT

Junior & Junior

INDUSTRIE

Lifestyle, Fashion

TECHNOLOGIE

Shopify webshops Klaviyo

DIENST

Webshop migration
210719_oneill_s_highlight1 – 4

Services die we hebben geleverd

Responsive design

Store building

E-mail Marketing

Internationalization

Hippe & stevige monturen

Voor een eerlijke prijs

Voor een goede bril moesten ze afreizen naar Amsterdam waar ze vervolgens in een speciale winkel een prima bril konden vinden, maar wél €500 moesten afrekenen. Het alternatief was een bril van slechte kwaliteit met Elsa, Hello Kitty of Superman, aldus Marieke. Dat moest toch anders, beter en goedkoper kunnen? En zo werd in het voorjaar van 2021 Junior & Junior geboren, de eerste online kinderbrillenwinkel van Europa. Met hippe, stevige monturen en tegen een zachte prijs. En omdat de kinderbrillenbranche volgens Marieke nog in de kinderschoenen staat en er steeds meer jonge kinderen een bril nodig hebben, zijn er meer dan genoeg mogelijkheden voor groei, in binnen- én buitenland.

JR&JR homepage

Code ondersteunt Junior & Junior bij die groei. Vorig jaar hielpen we bij het bouwen van hun Shopify-webshop, hebben we 2 custom features gebouwd en hun e-mailmarketing-flows in Klaviyo ingericht. Dit jaar verkennen we cross-border e-commerce met de bèta-versie van Shopify Markets. En volgend jaar? Dat weten we nog niet, maar we kunnen niet wachten om Junior & Junior te helpen om hun ambitie - om “de Jonas Paul van Europa” te worden - waar te maken*. 

Kind met JR&JR zonnebril
Kind met JR&JR ronde bril

Geen developers nodig om je webshop te beheren

Marieke en haar compagnon kozen voor Shopify, omdat het platform hen veel controle en mogelijkheden biedt. Zo is het met Shopify extreem eenvoudig om zelf je webshop te beheren: “Je kan - zonder dat je een developer hoeft te zijn - alles zelf regelen. 

Van prijzen tot de opbouw van pagina’s en van facturen tot SEO-teksten, er zijn overal modules voor,” vertelt Marieke enthousiast. Code begeleidt in strategische e-commerce keuzes en adviseert welke slimme apps tijdrovende taken van haar kunnen overnemen, zodat zij zich kan richten op het dagelijks reilen en zeilen van het bedrijf.  

220428_junior and junior – 1

Coole custom features

De toegevoegde waarde van Code als Shopify-expert kwam goed tot uiting bij het ontwerp en de implementatie van de custom features die in het platform van Junior & Junior te vinden zijn: de Try Me Box en de Lens Configurator. 

Try Me Box
Met de Try Me Box kunnen klanten een viertal brillen thuis laten bezorgen om ze te passen. Door de toevoeging van de door Code op maat gemaakte features is een nieuwe bril uitzoeken voor én met je kind leuk en eenvoudig geworden. De Try Me Box heeft door de koppeling met het e-commerce platform ook allerlei handige features, zoals een QR-code die de klant meteen naar een landingspagina leidt waar ze de afstand tussen hun pupillen kunnen meten of doorstuurt naar de productpagina waar ze de bril kunnen kopen. 

Lens Configurator 
Na het uitzoeken van een montuur met de Try Me Box, kun je de bril met glazen op sterkte online bestellen. Daar heeft Junior & Junior informatie voor nodig en die verkrijgen ze met de Lens Configurator. Klanten vullen het recept voor de bril in die Junior & Junior vervolgens gebruikt om de glazen in de gewenste sterkte en op maat te slijpen. Binnen enkele dagen ligt de bril al bij de klant.

220428_junior and junior

Klaviyo en Shopify: een geweldig team

Omdat Junior & Junior overtuigd is van het belang van goede marketing in e-commerce, hadden ze een e-mailmarketing tool nodig. Ze overwogen MailChimp, maar kwamen al snel tot de conclusie dat Shopify en Klaviyo veel beter samenwerken. Marieke heeft zelf verschillende flows bedacht en Code heeft ze voor haar ingericht in Klaviyo. Inmiddels regelt Marieke al haar Klaviyo-zaken zelf: “Ik vind het een briljant systeem. Het zit vol met cool nerdy stuff!”

Omzet verdubbelen

Het doel van Marieke is om tegen het einde van dit jaar de omzet te verdubbelen. Hoewel daar nog wel wat voor moet gebeuren, trekt de brillen-webshop gemiddeld zo’n 10.000 bezoekers per maand, ligt de AOV (average order value) rond de €190 en hebben ze al een flink aantal terugkerende klanten. Dat klinkt als een goed begin van een veelbelovende toekomst.

Europa in met Shopify Markets

Nu Junior & Junior in Nederland flink voet aan de grond heeft, willen Marieke en haar compagnon uitbreiden naar andere landen in Europa. Ze zijn begonnen met België en zijn as we speak bezig om de site te vertalen naar het Duits en Engels om Duitsland, de Nordics en uiteindelijk ook het Verenigd Koninkrijk te bedienen. Hiervoor zet Code de bèta-versie van Shopify Markets in. Die zal Marieke helpen om haar droom waar te maken; om “dé online kinderbrillenwinkel van Europa” te worden.

Hulp nodig met Shopify? Bij ons zit je goed!