
Met Code
van webshop
naar hub:
de reis van Sneakin
Echte sneaker-freaks kennen het merk allang: Sneakin. Dit is het verhaal over hoe de side hustle van een 16-jarige scholier uitgroeide tot een volwaardige, internationale, online sneakerstore. Code helpt Sneakin sinds 2021 met hun Shopify Plus webshop en met e-mail marketing campagnes via Klaviyo.
KLANT
SneakinINDUSTRIE
FashionTECHNOLOGIE
Shopify plus webshops KlaviyoDIENST
Webshop migration
Services die we hebben geleverd
Shopify Plus en Klaviyo partner
Founder & CEO Vincent ontdekte dat hij de exclusieve sneakers die hij kocht door “zo ongeveer letterlijk voor de winkel te slapen” met een fijne marge kon verkopen aan zijn vrienden en klasgenoten. Zijn vader, ook ondernemer, zei tegen hem dat hij daar iets mee moest doen. Vincent haakte zijn neef Jason aan en zo werd Sneakin geboren, een internationaal e-commercebedrijf voor sneakerfans met exclusieve, limited edition sneakers “waar mensen voor in de rij staan,” aldus Vincent.
Code helpt Sneakin sinds 2021 met hun Shopify Plus webshop en met e-mail marketing campagnes via Klaviyo. Op deze manier ondersteunt Code Sneakins ambities om “een internationaal fashion brand en een echte hub voor sneakerfans” te worden.

Migratie van Lightspeed naar Shopify Plus
In eerste instantie draaide Sneakin op Lightspeed. Dit e-commerce platform kon de groei die Vincent en neef Jason wilden realiseren echter niet bijhouden en bood ze niet de functionaliteiten die ze nodig hadden om zichzelf te onderscheiden van de concurrentie. Bovendien werd het template van Lightspeed dat Sneakin gebruikte aan de lopende band gebruikt om hun site te kopiëren, waardoor ze eigenlijk hun eigen concurrenten maakten. Dat moest anders.
Vincent deed wat onderzoek en ontdekte dat Shopify Plus alles had wat ze nodig hadden en meer. Omdat Vincent en zijn team inmiddels tot de conclusie waren gekomen dat ze “niet alles zelf kunnen en niet in alles de beste zijn”, gingen ze op zoek naar een partner om de migratie te realiseren en hun Shopify Plus webshop op te zetten.

De juiste Shopify Plus-partner vinden
Met een zorgvuldig samengestelde shortlist van agencies ging Vincent op pad om met iedereen in gesprek te gaan. Sneakin heeft uiteindelijk voor Code gekozen omdat wij het beste portfolio hadden, vertrouwen wekte en de kennis, ervaring en middelen hadden om zijn “gekke ideeën” werkelijkheid te laten worden. De samenwerking is tot nu toe een succes. Zijn dedicated Code-team denkt echt met hem mee en probeert altijd met oplossingen te komen, zelfs voor verzoeken die in eerste instantie onmogelijk lijken.
Ik heb heel veel gekke ideeën. Er is heel veel mogelijk, daarom vraagt Code me altijd waaróm ik iets wil en komen dan met een goede oplossing.
Speciale features: Raffle en Release Calendar
Een paar van de gekke ideeën die Vincent had waren een Raffle en een Release Calendar. Met de Raffle kunnen sneakerfans zich inschrijven voor een loting waarbij ze een exclusief paar limited editions tegen inkoopprijs kunnen kopen. De Release Calendar laat fans weten wanneer de nieuwste sneakers precies droppen.
Waar Vincent vroeger zelf via MailChimp alle marketing e-mails uit stuurde naar zijn schare internationale fans, heeft Code hem kennis laten maken met Klaviyo.
Vincent is er blij mee: “Klaviyo werkt echt goed!” Zo maakt Klaviyo het bijvoorbeeld mogelijk om flows in te stellen volgens het als-dan-principe, waardoor de mogelijkheden nagenoeg eindeloos zijn. Een dedicated team van 3 Klaviyo-experts regelt alles voor Vincent, waardoor hij zijn handen vrij heeft om alle bestellingen te verwerken, want elke e-mail blast levert hem honderden orders op.
.jpg)

De toekomst van Sneakin
Met de nieuwe huisstijl en het nieuwe platform dat Code voor Sneakin gerealiseerd heeft, is het merk klaar voor de toekomst. Een toekomst die verder gaat dan alleen e-commerce. Vincent wil dat Sneakin een volwaardige, internationale hub wordt voor sneakerfans: “Alles moet hier kunnen. Wil je over sneakers lezen? Hier is ons blog. Wil je weten wanneer een schoen dropt? Hier is de kalender. Wil je ze kopen? Hier is onze shop.” Daarnaast gaat Sneakin volgend jaar een eigen kledinglijn lanceren en willen ze de komende jaren internationaal fysieke locaties van hun online fashion store openen.
Aan Code de taak om de in-store experience online te evenaren en ervoor te zorgen dat het platform mee blijft ontwikkelen en op blijft schalen met de groei van het bedrijf (en de gekke ideeën van Vincent). Zin in!