Iedereen die ooit een tapijt heeft uitgekozen weet: dat gaat niet vanzelf. Zoveel materialen, kleuren, stijlen, praktische afwegingen, maten – zelfs Oprah Winfrey verzuchtte eens dat het makkelijker besluiten nemen is over miljoenen dollars dan een tapijtje voor de voordeur uit te kiezen. Martijn grijnst: ‘zeker waar.’
De realiteit voor Van Heugten is dat een fors deel van hun bezoekers de webshop verlaten zonder een aankoop te doen. CODE wist hier echter wel raad mee: op maat gemaakt Klaviyo e-mail marketingflows. ‘De ‘abandoned cart’ flow is echt een godsgeschenk!’, aldus Martijn. ‘Het stelt ons in staat om via e-mail contact te leggen met mensen die in de webshop hun aankoop niet afgemaakt hebben (cart abandonment). Een opmerkelijk hoog percentage van deze groep gaat uiteindelijk toch nog over tot een aankoop.’
CODE werkte ook een flow uit voor het verwelkomen van klanten, naast een speciale ‘sample flow’ speciaal voor Van Heugten. ‘We bieden potentiele klanten gratis stofstaaltjes aan. Dat is niet gratis, dus het is belangrijk dat we deze mogelijke klanten goed in beeld houden.’ Martijn is bijzonder in zijn nopjes met de nieuwe Shopify webwinkel. ‘De shop blijft groeien en ontwikkelen en wordt zo een belangrijk onderdeel van ons bedrijf. Sterker nog, we werken nu met CODE aan onze outletwinkel, magic-carpets.nl, zzodat ook deze op Shopify kan draaien.’ Een waardig verhaal voor een volgende case study…